دسته‌بندی محصولات

ساخت تابلو و پلاک

تابلو پلکسی چیست و چه کاربردی دارد؟

قطعا تا به حال بارها و بارها نام تابلو پلکسی یا همان تابلو پلاستیک به گوش شما خورده است. شاید از نظر ظاهری هم یک تصور کلی در مورد تابلو پلکسی داشته باشید. اما آیا واقعا می‌دانید از چه برندی برای ساخت تابلو پلاستیک استفاده می‌شود؟ اصلا تابلو پلکسی در مقایسه با تابلوهای دیگر چه مزایا و چه معایبی دارد؟ قیمت تابلو پلکسی چقدر است؟ چرا اکثر افراد از تابلو پلکسی استفاده می‌کنند؟ تابلو پلاستیک یا همان پلکسی یکی از محبوب‌ترین و البته قدیمی‌ترین انواع تابلو محسوب می‌شود که طرفداران بسیار زیادی نیز در ایران دارد. در اینجا قصد داریم تا شما را به صورت کامل با انواع تابلو پلکسی، روش ساخت و متریال‌هایی که در آن استفاده می‌شود آشنا کنیم تا بتوانید با اطلاعاتی جامع اقدام به سفارش تابلو پلاستیک نمایید.

تابلو سر در مغازه پلکسی

مزایای پلکسی گلاس

ورق های پلکسی به دلیل جنس منحصر به فرد و کاربرد های گوناگون خود، مزایای بسیار زیادی نسبت به شیشه یا متریال های دیگر دارند که این مزیت ها باعث شده که در بین کاربران تابلو پلکسی جزو محبوب ترین تابلو های تبلیغاتی شود. در ادامه به برخی از مزیت های مهم پلکسی گلاس که نقش عمده ای در ساخت تابلو پلکسی نیز دارد می پردازیم:

خاصیت ضد گرد و غباری

این ورق ها از موادی ساخته می شوند که به هیچ عنوان گرد و غبار و خاک و دوده را به خود جذب نمی کنند. حتی اگر در محیط بیرون از آنها استفاده شود و برای مدت طولانی گرد و غبار روی تابلو پلکسی شما بنشیند، کافیست تا با یک دستمال نم دار روی سطح تابلو پلکسی خود را پاک کنید، آنوقت خواهید دید که مثل روز اول تمیز می شود. علاوه بر این پلکسی گلاس در مقابل خط و خش هم یکی از مقاوم ترین هاست که برای ساخت تابلو پلکسی یک مزیت عمده به حساب می رود، اما باید توجه داشته باشید که این ورق چندان مقاومتی در برابر خراشیدگی های شدید ندارد.

جهت مشاوره و یا سفارش تابلو پلکسی با هکاران ما تماس بگیرید

از دیگر خدمات ما میتوان به برش و حکاکی پلکسی و برش و حکاکی انواع فلزات با لیزر  و ساخت مصنوعات پلکسی مثل انواع صندوق ها ، تندیس ها ، استند ها و ساخت تابلو و پلاک و انواع باکس گل اشاره کرد .

 

نگاهی مختصر به متریال پلکسی گلاس :

اگر تا بحال نمی دانستید ورق پلکسی گلاس (طلق) چیست ، این ورق پلی متیل متاکریلیت (Poly methyl methacrylate: PMMA) همان آکریلیک یا آکریلیک گلاس است که با نام تجاری پلکسی گلاس (Plexiglass) شناخته شده است. تلفظ پلکسی به صورت: pelexi gelas است. جنس ورق پلکسی گلاس نوعی ترموپلاستیک است که در رنگ بندی بسیار متنوعی تولید می شود. این ورق ها در چند نوع پلکسی گلاس رنگی ، پلکسی گلاس شفاف ، پلکسی ترانسپارنت ، پلکسی گلاس مات و آینه ای نیز تولید و عرضه می شوند.

از دیگر خصوصیات ورق پلکسی گلاس (طلق) وزن بسیار سبک است. پلکسی گلاس به دلیل اینکه از نوعی ترموپلاستیک تولید می شود بسیار سبک است. همین امر دایره مصرف پلکسی را وسیع تر می کند.

سبک بودن ورق پلکسی یک مزیت عالی محسوب می شود:

  • اگر میخواهید از پلکسی به جای شیشه استفاده کنید سبک بودن امتیاز مثبتی است

  • اگر می خواهید در ساخت وسایل تزئینی استفاده کنید سبک بودن باز هم مزیت است

  • و اگر میخواهید از پلکسی گلاس در دکوراسیون داخلی استفاده کنید بی شک سبک بودن یک حسن بسیار بزرگ محسوب می شود 

کاربرد پلکسی گلاس (طلق)

سبک بودن و مقاوم بودن پلکسی گلاس یک مزیت عالی برای ساخت تابلو و پلاک پلکسی میباشد

با اینکه کاربردهای پلکسی گلاس کاملا شناخته شده هستند ولی تابحال کسی نتوانسته است تعداد دقیق محصولاتی که میتوان با ورق پلکسی گلاس تولید کرد را برآورد کند. شاید دانستن این اعداد و ارقام هم چندان مهم نباشد؛ ولی چیزی که اهمیت زیادی دارد این است که از پلکسی گلاس در حوزه های زیادی می توان استفاده کرد و کاربرد پلکسی گلاس محدود به تولید و ساخت محصول نیست.

برای اینکه با کاربردهای پلکسی گلاس بهتر آشنا شوید، ما استفاده از ورق های پلکسی گلاس را به دو بخش اصلی تقسیم کرده ایم. یعنی ورق های پلکسی گلاس به دو صورت کاربرد دارند:

۱ – از ورقهای پلکسی گلاس یا در ساخت و تولید محصولات استفاده می شود:

این مورد یعنی استفاده از ورق پلکسی در ساخت و تولید محصولات مختلف، پرکاربردترین حوزه استفاده از ورقهای پلکسی گلاس است. بیشترین آمار فروش ورق های پلکسی گلاس مربوط به فروش پلکسی به تولید کنندگان و سازندگان محصول است. به جرات می توان گفت که تولید محصول با پلکسی گلاس یعنی تولید با کمک برش لیزری . یعنی اگر برش لیزری وجود نداشته باشد، تولید محصول با پلکسی گلاس بی معنی می شود. روزانه هزاران ورق پلکسی در کارگاه های برش لیزری تبدیل به محصولات مختلف می شوند. محصولاتی که هم جنبه تزئینی دارند و هم جنبه کاربردی

اگر شما یک طرح خوشنویسی را با یک قطعه پلکسی گلاس (طلق) و با کمک لیزر برش بزنید، به یک محصول تزئینی بنام استیکر دیواری تبدیل می شود.

و اگر یک قطعه پلکسی را با متن و لوگوی مشخص برش بزنید می توان آنرا به تابلو های راهنمای اداری تبدیل کرد؛ که یک نوع محصول کاربردی است. همچین برای ساخت استند نیز از پلکسی گلاس و ام دی اف استفاده میکنند.

دامنه تنوع محصولات تولیدی با پلکسی گلاس بسیار وسیع است. به دلیل محدودیت های تزریق پلاستیک ، تولید محصول کاربردی و تزئینی با استفاده از پلکسی و لیزر مقرون به صرفه تر است. بطور متوسط طراحی تولید یک محصول با پلکسی گلاس حدود یکساعت طول می کشد؛ و همین موضوع مجبوبیت پلکسی گلاس در صنعت تولید محصولات شده است.

 

۲ – و یا به صورت شیت یا قطعات بُریده شده مورد استفاده قرار می گیرند

بجز تولید محصول، از ورق پلکسی گلاس می توان بصورت شیت و در ابعاد مشخص استفاه کرد. این کاربرد پلکسی را اغلب در دکوراسیون داخلی شاهد هستیم. بدلیل سطح براق پلکسی گلاسها و جلوه بسیار زیبایی که دارند، طراحان داخلی تلاش می کنند از این متریال بیشتر استفاده کنند.

 

مصنوعاتی که با پلکسی گلاس (طلق) ساخته میشنود 

  • انواع مصنوعات طلقی مثل تندیس و یا صندوق صدقات و یا انواع باکس ها یا استند ها و یا تابلو و پلاک با ورق های پلکسی گلاس (طلق) ساخته میشوند 

  • گروه ما تمامی این مصنوعات را با طرح دلخواه شما و کیفیت و قیمت عالی براش شما عزیزان میسازد .

  • جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید .