دسته‌بندی محصولات

برش لیزر گالوانیزه

امروزه روش های مختلفی جهت برشکاری فلزاتی همچون گالوانیزه وجود دارد . یکی از این روش ها ، برش لیزری ورق گالوانیزه است . در این نوع برش ، هر نوع شکل با هر ابعادی در هر ضخامت ورق قابل گالوانیزه قابل برش است . برش لیزری ، نسبت به بقیه روش های برش بسیار ارزان تر و دقیق تر است . حالا که با برش لیزری گالوانیزه اشنا شدیم کمی با ورق گالوانیزه آشنا شویم :  ورق گالوانیزه از روکش روی با ضخامت ۱۰۰ تا ۳۵۰ گرم بر مترمربع تشکیل شده که باعث جلوگیری از زنگ‌زدگی حتی در زمان شکستگی ورق می‌شود و در اصطلاح کوتینگ ورق با این کار بالاتر می‌رود. از ورق گالوانیزه در ساخت محصولاتی مانند کانال کولر، کابینت آشپزخانه، لوله‌های بخاری، شیروانی و… همچنین در صنایعی مانند صنایع کشاورزی، صنعت حمل و نقل، عمران و ساختمان، مصارف خانگی؛ به دلیل مقاومت در مقابل خوردگی و رطوبت استفاده می‌گردد. ورق گالوانیزه به دو صورت رول و ابعاد استاندارد با ضخامت‌های ۰.۱۸ تا ۰.۶ میل در بازار موجود می‌باشد. 

گالری نمونه برش لیزر گالوانیزه

برش ورق آهن با لیزر

فرایند برش لیزر گالوانیزه

برش ورق گالوانیزه به وسیله دستگاه برش لیزر فایبر قابل انجام است. دستگاه برش لیزر می‌تواند انواع ورق‌های فلزی را با ضخامت های مختلف برش بزند. به دلیل وجود فلز روی، در ترکیب این ورق‌ها، مورد خاصی از برش فلزی است و از آنجایی که این ورق‌ها در صنایع بسیاری کاربرد دارند، باید با دقت زیاد برش داده شوند. حداکثر ضخامت ورق‌های گالوانیزه که برش لیزر بروی آن‌ها به خوبی جواب می‌دهد، در حدود ۴ تا ۶ میلی‌متر است.
برش لیزری ورق گالوانیزه به دلیل پوشش توسط روی که فلزی غیر از آهن می‌باشد چالشی را به وجود می‌آورد که ما در مجموعه الماس به کمک دستگاه‌های برش لیزر بیسترونیک(Bystronic) سوئیس و اپراتورهای حرفه‌ای توانایی و تجربه لازم برای برش ورق گالوانیزه را داریم و به راحتی قطعات مورد نیاز شما را بر روی متریال گالوانیزه تولید می‌کنیم

برش لیر ورق گالوانیزه
برش ورق گالوانیزه با لیزر

مزایای برش لیزر گالوانیزه

دقیق در برش لیزر

تعهد و مسئولیت برای پیش‌بردبا توجه به تکنولوژی کامپیوتری به کار رفته در سیستم کنترل دستگاه برش لیزر، برش قطعات با دقت ۲/۰ میلی‌متر انجام می‌شود.

اقتصادی بودن برش لیزر

خودکار بودن دستگاه برش لیزر، این امکان را ایجاد کرده که قطعات با کمترین هزینه کارگر و مواد مصرفی ارزان و قابل دسترس تولید شوند.

لبه برش ظریف با لیزر

بالاترین ظرافت و دقت کار و کاهش ناصافی، در نتیجه قطعات تمام شده بسیار تمیز با جزئیات کامل قطعه می‌باشد.

حرارت نقطه برش

لیزر به علت باریک بودن خط برش مجبور نیست هنگام برش قطعات مواد زیادی را بردارد (برعکس روش‌های برش حرارتی)، عمق مواد تاثیرپذیر با حرارت برش بسیار کم می‌باشد.

نکات مهم برش لیزر گالوانیزه

زاویه کونیک: به معنای تغییر قطر سوراخ در ضخامت برش است.
تولید پلیسه: قطعا هر چه پلیسه تولید شده بعد از برش کمتر باشد کیفیت نهایی بهتر بوده و نیاز به فرآیند ماشین‌کاری ثانویه کمتر می‌شود.
کرف(Kerf): کرف در واقع کوچک‌ترین شعاع قابل برش را مشخص می‌کند که وابسته به ضخامت ورق می‌باشد و بهتر است در طراحی لحاظ گردد. به عنوان مثال گوشه‌های بسیار تیز باید r ای حداقل معادل با کرف داشته باشد. همچنین حداقل سوراخ‌های قابل ایجاد در ورق‌های فلزی وابسته با ضخامت ورق است. بدیهی است که هر چه کرف دستگاه کمتر باشد قابلیت برش کانتورهای پیچیده‌تر و دنده‌های ریز ضخیم، بیشتر می شود.
سرعت برش: بستگی زیادی به قابلیت‌های دستگاه و توان اشعه لیزر دارد. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد امکان بالاتر بردن سرعت برش را فراهم می‌آورد.
صافی سطح: یکی از مهم‌ترین پارامترها در برش صافی سطح و عدم اکسید شدن می‌باشد که با تلفیق تکنولوژی‌های مختلف و تنظیم صحیح و با دقت پارامترهای کنترلی همچون نوع گاز، فشار گاز، سرعت برش و تنظیم توان اشعه لیزر ایجاد می‌شود.

قیمت برش لیزر گالوانیزه

برش لیزر فلزات دارای نکات فراوانی هست که هنگام برش باید در نظر داشته باشید. برخی از شرکت‌ها با دادن قیمت‌های پایین سعی در جلب نظر مشتری دارند در صورتی که بعدا هزینه‌های جانبی کار را نیز به آن اضافه کرده و صد البته قیمت برش لیزر شما افزایش می‌یابد. در محاسبه قیمت برش لیزر فلزات پارامترهای مهمی نظیر هندسه قطعات، ضخامت ورق، تیراژ یا تعداد قطعات، جنس قطعه و همینطور گاز مورد استفاده تاثیرگذار هستند. هرچه تیراژ قطعات بالاتر باشد قیمت خدمات برش لیزر برای آن پایین‌تر است. جنس قطعه نیز دومین عامل مهم تاثیرگذار در تعیین قیمت برش لیزر فلزات است.
در یک حالت کلی مطابق فرمول‌های زیر می‌توانید قیمت برش لیزر قطعات خود را محاسبه کنید.
قیمت پایه × ضخامت ورق (میلیمتر ) × محیط قطعه (میلیمتر)

برش ورق گالوانیزه با لیزر